חלוקת המפה האסטרולוגית לבתים


חלוקת המפה לבתים – שדות ההתנסות

על בית מספר 1 - הוא נקודת המפגש של האדם עם העולם החיצון.
פילטר דרכו מוקרנת האישיות של האדם כלפי חוץ ויספר לנו כיצד משדר האדם את עצמו אל הסביבה, ולעיתים אפילו איך הוא נראה. בית זה מראה לנו את הרושם הראשון שהאדם מבקש ליצור על סביבתו, את המסכה שהוא בוחר לעטות עליו, לעיתים אין היא תואמת את אישיותו. עוד הוא יספר איך האדם מגיב למשוב מהזולת ומהיקום. הבית הראשון נקרא גם בית הלידה ועשוי לספר לנו איך עברה לידתו של האדם, אם כי לא בכל מפה. הבית הזה יספר לנו איך אנו חווים פריצה, איך אנו מתפקדים בהתחלות, האם החיים הם לגיטימיים עבורנו, במקביל למזל טלה.

על בית מספר 2 – בית הכספים והערכים.
הבית המקביל למזל שור הנשלט ע"י ונוס ולכן יספר לנו כיצד האדם מתייחס לערכים ולמשאבים – עבודה, יצרנות, איך אנו יוצרים את המשאבים שלנו – רכוש, כסף וכיו"ב, האם הערכים הללו נתפסים חסרונות או יתרונות ועוד. וונוס השולטת על הבית הזה תספר לנו איזה אופן נגיש לאדם על מנת ליצור מערכות יחסים, להגיע למצב של איזון בין קבלה ונתינה לגיטימיים, גבולות פיזיים בין האדם לזולת ועוד.

על בית מספר 3 – תקשורת.
הבית המקביל למזל תאומים ונשלט ע"י מרקורי, יספר לנו על סוג התקשורת הנגישה לאדם, סוגי העניין בחייו, אילו נושאים יימשכו אותו ללמוד עליהם, סוג התקשורת שהוא יוצר עם הזולת, האם התקשורת נגישה לו אם לאו,כמו גם על התנועה של האדם.

יכול להצביע על בעיות ורבליות כמו גמגום, בעיות תקשורת כמו דיסלקציה ועוד. אין אפשרות לקרוא רמת אינטיליגנציה במפה ואולם בית זה בהחלט יסייע לנו לבחון את הקשיים והיתרונות באם קיימים. כמו כן מספר לנו הבית הזה על ההתייחסות שלנו לאחים ואחיות.

על בית מספר 4 – משפחת המוצא.
הבית המקביל למזל סרטן ונשלט ע"י הירח, יספר לנו על המשפחה והבית בו גדלנו, יכול להתייחס ספציפית לאחד ההורים ולרוב לאם. בית ארבע יושב בתחתית המפה ומספר לנו לפיכך מהו הבסיס ממנו אנו מתחילים את הצמיחה שלנו. ניתן לראות כיצד האדם מתייחס להורים, למשפחה, לבית כאשר כל אלה הם הבסיס לביטחון הפנימי הרגשי שלו.

על בית מספר 5 – בית היצירה.בית חמש מקביל למזל אריה ונשלט ע"י השמש, יספר לנו כיצד מתייחס האדם לאהבה, רומנים, ילדים ויצירתיות. הוא יכול להצביע על תחושת המרכז שהאדם מסגל לעצמו, איזה הורה הוא עשוי להיות, מה גורם לאדם הנאה, כשרונות יצירתיים שהוא שואף לפתח.


על בית מספר 6 – בית השיגרה.
בית שש מקביל למזל בתולה ולמרקורי, והוא נקרא גם בית הנתינה והשירות. הוא מספר לנו על הרגלי האדם בתזונה והגיינה כמו גם על היחס שלו למתן שירותים, יחסי עובד מעביד, לעיתים סוג העבודה שהאדם ישאף אליה. עוד יספר לנו כיצד מתייחס האדם למושג שגרה.

על בית מספר 7 – בית הזוגיות.
בית שבע מקביל למזל מאזניים ולוונוס, ונקרא גם בית הזולת. הוא יספר לנו על היחס שלנו לזולת, עוד בטרם יחסים אינטימיים, על היכולת של האדם לפתח קשרים עם הזולת מתוך פרגון למרכז של האחר והכרה במרכז העצמי.עוד הוא יכול לספר לנו אילו שותפים אני מעדיף בחיי, מה אני מביא איתי אל מערכות יחסים, איך האדם מתייחס לזוגיות, מהן הציפיות של האדם ממערכות יחסים.

מאחר והבית השביעי יושב במולות לבית אחד, הרי שהוא יכול לשקף את האופן בו מבקש האדם לחשוף צדדים באישיות שאינם נגישים לו באמצעות הזולת.

על בית מספר 8.
הבית השמיני מקביל למזל עקרב ונשלט ע"י פלוטו ומרס. הרבה מאד שמות יש לבית הזה, החל מפסיכולוגיה ואבדנים וכלה במין, משברים, בית הנישואין המקודשים ועוד.
בית 8 יספר לנו כיצד האדם ניגש לרעיון המוות והלידה מחדש, חידושים של רעיונות תוך המתת הקודמים, או במילים אחרות – רעיון הטרנספורמציה בארבעה רבדים – רוחני, מנטלי, פיזי ורגשי.
עוד הוא יספר על טיב מערכות היחסים ה אינטימיות של האדם, קשיים ויתרונות שהוא נושא עימו, על היכולת לחקור לעומק מצבי חיים ולצמוח מהם, ועוד. כל מה שלא נאמר על הבית הזה, יהווה קצה קצהו של רעיון.

על בית מספר 9 – ידע גבוה.
בית תשע מקביל למזל קשת ונשלט ע"י יופיטר. הוא קשור לציר הידע המנטלי ויושב במולות לבית שלוש במקביל למזל תאומים. הבית הזה נקרא גם בית הרוח. יספר לנו כיצד האדם מתייחס להזדמניות בחייו, התרחבות שמקורה ביופיטר, פלנטה של שפע. כיצד האדם מתייחס למורים בחייו, לחוקי היקום ולפילוסופיות רחבות, גישות מוסריות, דת, האם האדם מסוגל/אוהב לצאת למסעות פיזיים ומנטליים, איך הוא מתייחס לתובנות רוחניות גבוהות.

על בית מספר 10 – בית הקריירה והייעוד.
הבית העשירי יושב ברום השמים, מקביל למזל גדי ונשלט ע"י סטורן. הוא יושב מול בית ארבע שסיפר לנו על המוצא שלנו, כאשר בית עשר מספר לנו על הייעוד שלנו. הוא יכול לתאר לנו את היחס של האדם למעמדו החברתי, היחס שלו אל כבוד והערכה, למסגרות, קריירה, שאיפה מבחינת תדמית מקצועית, היחס של האדם אל סמכות. בית זה עשוי לייצג את היחס של האדם אל אחד ההורים, לרוב אל האב. כמו כן יספר לנו הבית העשירי מהו הייעוד שבחרה הנשמה להגשים בחיים הנוכחיים.

על בית מספר 11 – בית החברה.
הבית האחד עשר מקביל למזל דלי ונשלט ע"י אוראנוס. בית זה מספר לנו כיצד מתייחס האדם לקבוצות, היכולת שלו להשתייך לקבוצות מבלי לאבד מרכז עצמי, על האידיאלים של האדם לגבי מטרות הומאניות, שינויים חברתיים, תרבותיים, על היחס של האדם והנגישות שלו למשאלות ליבו הכמוסות ביותר ויכולת ההגשמה שלהם. הדגש בבית זה הוא על חברה, חבר´ה, הפקת רווח כללי וקבוצתי ולא אישי.

על בית מספר 12 – בית הנשמה, בית הנפש.
בית 12 מקביל למזל דגים הנשלט ע"י נפטון ומספר לנו הדברים הסודיים, הנסתרים, על היחס של האדם למיסטיקה, אזוטריה. בית זה יספר לנו על היחס של האדם לעולמו הפנימי. על היכולת של האדם לסיים תהליכים, ולא פעם על התקופה של טרום לידה, תקופת העוברות.

בתים 11 ו 12 נקראים גם האוקטבה הגבוהה של האישיות, בהם האדם מסוגל לוותר על ההישגים האישיים שלו למען הקבוצה הרחבה, הוא מוכן לוותר על ההישגים הללו למען אחרים. מי שלא ניצל את כל שדות ההתנסות מבית אחד עד עשר יהיה לו קשה לתרום לאוקטבה הגבוהה. לכן הדרך היא הכרחית. כל בית מושלך על מזל שמייצג את אופיו של הבית.

כמובן שניתן להרחיב עד ספר שלם על כל בית וזה היה רק על קצה המזלג.
שלכם, גילי פרי

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה