קצת על יסודות האויר והמים


קצת על יסוד האוויר:
יסוד האוויר כאמור מאגד בתוכו את המזלות מאזניים, דלי ותאומים.
החריג ביסוד זה הוא מזל מאזניים.

הצורך והאפיון הבסיסי של אנשי יסוד האוויר הוא התקשורת, ידע, הלוגיקה שמאחורי הדברים, הסקרנות, התזזית ולעיתים חוסר השקט המנטלי. אנשי יסוד האוויר הם בד"כ מהירי חשיבה, מהירי תפיסה ובעלי כושר ביטוי מעולה. יש בהם יכולת לקריאת מציאות טובה, חיבור בין שני דברים והפקת תוצר שלישי, יכולת תנועה מהירה, גמישות וסתגלנות, בעיקר התאומים יסוד האוויר קשור בנשימה – פעולת קלט פלט של אוויר. 
כאשר האוויר מסופק במפה, נמצא את ה"סטודנטים הנצחיים", אלה שלומדים כל מה שרק ניתן ללמוד, ומאמצים בסופו של לימוד את מה שמתאים להם. האוויר יודע לסנן ידע והוא בא ללמד אותנו את הסוד הזה. לא כל מה שאומרים ולומדים נכון לכולם.

כאשר יסוד האוויר חסום במפה, נמצא לא פעם אטימות, קושי בלימוד נושאים חדשים, שיפוט וקושי בפתרון בעיות, קושי באלתור ועוד. לעיתים ניתקל באנשים בעלי תקשורת לקויה.
כאשר יסוד האוויר דומיננטי במפה, עשוי האדם להיות פטפן, רכלן, חסר יכולת התמדה, הטיפוס שכביכול יודע הכל ובעצם לא יודע כלום.

מאזניים חריג מהיותו נשלט ע"י ונוס שליטת שור – מזל אדמה.
קצת על יסוד המים:
יסוד המים מאגד בתוכו את הארכיטיפים סרטן, עקרב ודגים.
החריג ביסוד זה הוא העקרב הנשלט גם ע"י מאדים שהוא שליט אש.

הצורך של אנשי מים או של יסוד המים הוא תחושת השייכות, האינטימיות (לא רק סקס ). חלק מהמודעות שיסוד המים מספר לנו עליה היא יחסי תומך נתמך, היכולת להרגיש ולהיפגש עם רגשות עמוקים, היכולת להתרחב באמצעות הרגש, והיכולת לשנות צורה. הצורך של יסוד המים הוא להיטמע, להזדהות, (מים מקבלים את הצורה של המיכל המכיל אותם). המים מספר לנו על הצורך להזדהות ועדיין להישאר במרכז שלנו.

כאשר יסוד המים מסופק במפה, נוכל לפגוש אנשים בעלי תחושה שהם נאהבים ורצויים, בעלי בטחון רגשי, אנשים שמסוגלים לחוות את האהבה העצמית ואת האהבה של האחר מתוך הנוכחות שלהם ולא על פי מבחנים כאלה ואחרים.

כאשר יסוד המים אינו מסופק במפה, נוכל לפגוש בבדידות, חסימה ביכולת להביע רגשות, קושי בקבלה לגיטימית של רגשות האחר, לעיתים אף פחד מלהרגיש ולחוות, או קושי במגע. כאשר יסוד המים דומיננטי במפה, נוכל למצוא תובענות רגשית, לעיתים תלותיות, פגיעות, הזדהות עד כדי איבוד המרכז העצמי, שחזור רגשות העבר לכאן ועכשיו.


בבכרת אור ואהבה,
גילי פרי

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה