הפלנטות האישיות


הפלנטות האישיות על קצה המזלג

דיברנו על היסודות מהן מורכבת המפה, על הארכיטיפים והאיכויות, על הסדר בגלגל המזלות, וכעת, נפנה לספר קצת על הפלנטות המאכלסות את המפה האסטרולוגית. עשר הפלנטות נחלקות לכוכבים אישיים וכוכבים כבדים או חיצוניים.

שמש:
בגדול, שמש, ירח, מרקורי ונוס ומרס או בעברית (שמש, ירח, כוכב, נגה ומאדים) נחשבים לכוכבים האישיים, וידברו יותר על האישיות של האדם מאשר נאמר, על הקרמה שלו. הם יספרו לנו אילו כלים בחרה הנשמה כדי לעבור את הגלגול הנוכחי. הכוכבים הללו יספרו לנו על אישיות האדם, על תכונות אופי, וכיו"ב. (הם מהווים את המפה האישיותית).

ירח:סטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו נחשבים לפלנטות הכבדות ומספרים לנו בין היתר על המטען הקרמתי איתו אנו מגיעים לגלגול הנוכחי. כמובן שכאשר בודקים את מיקומן ואת האינטראקציה בינן לבין הכוכבים האישיים, מתחשבים בתמונה הכוללת. (יופיטר נחשב לפלנטה הניצבת בין האישיות לכבדות, שכן הוא מדבר על התרחבות, שפע, ולכן מצד אחד הוא מעניק מטובו לאישיות ומאידך הוא ממתן את ההשפעות הקרמתיות.)


כל פלנטה מתבטאת במפה על פי מיקומה במזל ובבית, וכמובן באמצעות הקשרים שהיא יוצרת עם פלנטות אחרות. (הרמוניים או דיס - הרמוניים).

שמש:
שליטת מזל אריה.

כשם שהשמש ביקום היא מרכז החיים גם במפה האסטרולוגית, מייצגת השמש את מרכז ההוויה של האדם, את כוח הרצון של האדם והדברים המעניקים לו משמעות ותכלית. השמש מסמלת את הרוח החיה במפה. כמו בטבע, לשמש יש אנרגיה חשובה ביותר, שכן כל הכוכבים סובבים סביבה, כך במפת הלידה כל שאר הכוכבים שואבים ממנה חיים. היא המרכז.

השמש במפת הלידה תספר לנו על זהותו הייחודית של האדם, את שאיפתו למימוש והגשמה, את הדחפים המכוונים את האדם לאורך כל חייו ומניעים אותו להטביע את חותמו. השמש תספר לנו לאן האדם חותר, מהן המטרות שלו. עוד היא תספר על ה"אני המודע", ההכרה, תכונות אותן מבקש האדם לפתח, אופן הביטוי העצמי שלו, היצירתיות, השאיפה להישגים ולהכרה. השמש מייצגת סמכות ולכן היא מספרת על דמויות דומיננטיות סמכותיות בחיי האדם. השמש מספרת לנו גם על היחסים של האדם עם דמות האב המגדל, ולאו דווקא האב הביולוגי. במפות של נשים היא עשויה לספר לנו על סוג הגברים אליהם היא נכספת כדמות שתשמש אבי הילדים שלה. (המאהב יהיה מרס...)

ירח:
שליט מזל סרטן.

בטבע, הירח משקף את אורה של השמש, שני אלה הם גרמי השמים המשמעותיים ביותר בחיי האדם הנמצא על כדור הארץ, ולכן גם המשמעותיים ביותר מבחינת המפה האישיותית.

אם השמש ייצגה את ה"אני המודע" הרי שהירח ייצג את האני ה"לא מודע". את תת ההכרה, את התגובות הרגשיות של האדם מודעות, או לא. באסטרולוגיה מייחסים את השמש לכוחות הגבריים, היאנג ואת הירח לנשיים, יין.

השמש סימלה את האב והירח יסמל את האם. מיקומו יספר לנו איזה סוג של רגשות נגיש יותר במפה ואיזה פחות. (יש הגורסים כי מיקום הירח חשוב יותר מהשמש במפת הלידה שכן הוא מניע אותנו להגיב רגשית באורח אוטומטי, אינסטינקטיבי, בלתי מודע, בעוד השמש מספרת על תהליכים מודעים). הירח יספר לנו על יכולתו של האדם לקלוט ולהגיב, על האופן בו הוא מגיב ומשקף את מצבי הרוח שלו.


הירח יספר על ההתייחסות של האדם לעבר הרגשי שלו, על יחסיו עם דמות האם, לאו דווקא האם הביולוגית, הוא יראה לנו את שורשי ההתייחסות הרגשית של האדם, את צרכי הביטחון, תחושת השייכות והדימוי העצמי שלו. במפות של גברים הוא עשוי לספר לנו על סוג הנשים אותן ימשוך אליו כדמות שהיה רוצה לראות כאם ילדיו. (לא מאהבת... זו וונוס)

מרקורי
שליט תאומים ובתולה.

מרקורי מייצג את השכל, חשיבה הרציונלית, האינטלקט, את היכולת לחבר בין שני דברים לרבות הגיון ורגש, לפיכך הוא מהווה את הגשר שבין השמש לירח מבחינת האישיות.

עוד מסמל מרקורי את כישורי הלמידה של האדם, יכולת הדיבור והביטוי, שימוש בשפה, הדחף לביטוי מילולי באמצעות דיבור או כתיבה, את הנגישות של האדם לכל אלה. הוא מייצג את גישת האדם לידע ואת הדרך בה הוא עשוי לקלוט ידע, את אופן התקשורת שלו עם הזולת. מרקורי נחשב ל"תלמיד נצחי" ומיקומו במפה יספר לנו על נגישותו של האדם לנושא זה.

ונוס
שליטת שור ומאזניים.

ונוס מספרת על הצורך של האדם בקשרים עם אנשים נוספים, על הרצון והנגישות לחיי שיתוף, על היכולת לחוות הנאה ועונג גופני, היכולת לאהוב ולהיות נאהב, לקבל, להתאחד עם האחר.

כמו כן מייצגת ונוס את היכולות, היחס והנגישות של האדם לערכים חומריים, כסף, רכוש ונכסים, ביטחון כלכלי בניגוד לירח שמספר לנו על ביטחון רגשי ותחושת שייכות. ונוס מחצינה רגשות בעוד ירח מפנים אותם.

מיקומה של ונוס במפת הלידה יספר לנו על הצרכים הרגשיים של האדם ועל האופן בו הם באים לידי ביטוי. ההעדפות של האדם כגון בני זוג, נוחיות, יכולת וסוג המשיכה לאחר, שיתופי פעולה רומנטיים ועסקיים. במפה של אשה היא תספר לנו כיצד האשה מתייחסת אל נשיותה, ובמפה גבר היא תספר לנו על סוג המאהבת אותה הוא מעדיף. (לעיתים יהיה קונפליקט בין המאהבת והאשה המועדפות...)
ונוס תספר לנו על החיים האינטימיים, על היכולת החושית. המיקום של ונוס יספר לנו על היכולת למצוא ביטחון חומרי ופנימי, שלווה, הרמוניה ושקט נפשי, וכן מהם האמצעים שיידרש האדם להפעיל עבור זה, כמו גם על היכולת שלו למשוך אליו קשרים חבריים ואינטימיים ובאילו אמצעים עליו להשתמש.

מרס
שליט מזל טלה ועקרב.

מטרתה של וונוס הנשית הייתה שיתוף פעולה ומשיכת הזולת, כאשר מטרתו של מרס הזכרי היא ביסוס האגו ולשם כך הוא עשוי לסלק את האחרים לבל יפריעו לו. (מזל טלה.. הזרע.. )
מרס, מספר לנו על הדחף של האדם להשיג את מה שהוא רוצה, על המוטיבציה שלו לשם הגשמת רצונותיו. מרס מייצג אנרגיות פעילות, כוח, אומץ, יצר, מרץ, כוח רצון ואת אופן הביטוי של אנרגיות אלה.

מרס יספר לנו כיצד האדם פועל ומוציא לפועל את כל אישיותו, ומביא אותה לידי ביטוי בחיי היומיום. הוא יספר לנו מה מניע את האדם, אילו מצבים עשויים לעורר אותו להגשמת מטרותיו, וכן כיצד מגדיר האדם את עצמו כאינדיבידואל.

המיקום של מרס במפה של גבר יספר לנו גם כיצד הוא מתייחס אל גבריותו, על גישתו למין, מהיותו מייצג את עקרון האקטיביות המינית. במפה של אשה יספר לנו מרס על דמות המאהב אותו היא מעדיפה.

בברכת אור ואהבה,
גילי פרי

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה