יסודות האש והאדמה


השמיים "מחולקים" לארבעה יסודות, כאשר כל יסוד מכיל בתוכו שלושה ארכיטיפים – מזלות, בשלוש איכויות שונות.
(ראו תמונה של מפת היסודות).

 
היסוד הפותח את גלגל המזלות הוא יסוד האש, החולש על מזלות טלה, אריה וקשת. בכל יסוד יש ארכיטיפ אחד חריג, וביסוד האש, החריג הוא הקשת.

יסוד האש, מצביע על תחושת חיות, ויטליות, חיוניות, ראשוניות. הוא טומן בחובו את הצורך שלנו להתנסות ולחוות דברים חדשים, את האומץ להתחבר לחדש, לאתגרים, ספונטניות. אנשי אש יהיו בעלי תכונות כמו שאפתנות חסרת פחד, חסרת כבלים, הם אלה ששואפים לחיות חיים שמחים ומלאי דרמות, הם אלה שיאפשרו לנו ללמוד על הלגיטימציה לחיים מתוך שמחה.

כאשר קיימת נגישות ליסוד האש במפה האישית, הדבר יצביע על אדם ספונטאני המחובר לשמחת חיים, מוחצן, רענן, נלהב בעל אופן ביטוי לגיטימי.
"החיים שווים" כל דבר הוא פוטנציאל לדרמה.

כאשר יסוד האש "חסום" במפה הדבר יכול להצביע על תסכולים, תחושה של משהו כבוי באדם, החמצה, תחושת פחד וביישנות, הסתתרות.. מישהו או משהו "כיבה להם את האש" היצירתית במהלך החיים, מישהו או משהו לא נותן להם לחוש את הלגיטימציה לחיים. (בעיקר כאשר במפה יש שמש במזל אש דווקא. "אריה חסום" למשל, יסתתר בניגוד לצורך הטבעי שלו להיות במרכז).

כאשר האש דומיננטית במפה, נקבל תחושה שהאדם שלפנינו הוא פצצה אנרגטית, מלא חיוניות, חסר כל תחושה של ביישנות, מוחצן ביותר, נלהב מאד, דרמטי. אלא שיש פה משהו נוסף כי האדם הזה עלול לאבד את היכולת או להתקשות בקריאת המציאות הסובבת אותו, בעיקר של הסובבים אותו. הוא עלול להתקשות בגילוי יחסי קרבה עם הזולת, לפתח קושי ביחסים זוגיים. הקושי נובע מחוסר יכולת לקרוא את המציאות כפי שהיא, אולי אף חוסר עניין בזולת ולאפשרות של מישהו נוסף להתקיים באופן לגיטימי לידו.

קצת על יסוד האדמה
יסוד האדמה מאגד בתוכו את הארכיטיפים – שור, בתולה, גדי.
חריג ביסוד זה הוא הבתולה.
אנשי יסוד האדמה מאופיינים בצורך בבניית מסגרות חיים יציבות, מסגרות ברורות ובטוחות. הם מעדיפים חיי נוחות, אך לא פוחדים מעבודה קשה. יש בהם את ההכרה בערך של הגשמי, של החומר, (כסף, רכוש, מעמד) וחלקם מאופיינים בחושים מפותחים.

כאשר יסוד האדמה מסופק במפה, נמצא תכונות כמו יציבות, אמינות, אחריות, בעלי גבולות ברורים ולעיתים אף מקובעים ומרובעים. יש אומרים על החבר´ה הללו שהם אנשי מעשים ולא מעשיות , הם יודעים למלא את חובותיהם, ניתן לסמוך עליהם, הם מכירים בסמכויות ונשמעים להם, אוהבים לעבוד בצוותים. אלה הם אנשי הגשמה כאשר הם באים לספר לנו על הצורך והיכולת לחיות בסיפוק ושלווה.

כאשר יסוד האדמה אינו מסופק במפה, נפגוש את אותם אנשים בעלי קשיים וחוסר יציבות בתחום הכספי, וזה לא משום שהם אינם מרויחים מספיק, אלא שחסר להם היכולת או המודעות לכלכל את חייהם בתבונה ומתוך סיפוק. יהיה להם קושי לקחת חלק בתוך מסגרת, הם לא ממש יאהבו סמכויות, יהיו חסרי מנוחה ונגישים מאד לדאגנות.

כאשר יסוד האדמה דומיננטי במפה, האדם עלול להימנות על רודפי בצע, הם אלה שמרויחים המון כסף אלא שאין הם יודעים ליהנות ממנו. יש להם קושי להכיר ב"אדמה הפוריה" שבהם, ולעיתים קרובות יחוו חוסר נחת לאחר בזבוז כסף או משאבים אחרים. ייתכן והם יחוו קושי במימוש כשרונותיהם, ייתכן ויהיו להם המון כשרונות (המון אש במפה) אלא שיהיה בהם קושי להביא אותם לידי ביטוי ובעיקר ליהנות מהם.

בתולה – הנו מזל אדמה הנשלט ע"י מרקורי – שליט אוורירי (תאומים) ולכן, איך קראה לו המורה שלי – "זו אדמת דיונות" ... (חייכי אורנה..)
זו עדיין אדמה אלא שיש בה הרבה אוויר וקיים שם איזה שהוא קושי לשתול רעיונות חדשים ולהצמיח להם שורשים יציבים. הם יותר אנשי שכל מאשר אדמה., יהיה להם הרבה יותר קל לחשוב, להטמיע רעיונות ומוטיבציה בעצמם ובאחרים מאשר להתעורר בבוקר לעבודה פיזית אישית – כמו הגדי והשור. 

בברכה, גילי

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה