מזלות ויסודות מאת אלי - "אש בשמים"


גלגל המזלות
גלגל המזלות (זודיאק) הוא רצועה בעובי 16 מעלות הנמתחת בשמים ממזרח למערב לאורך מסלול השמש (8 מעלות מכל צד במסלולה) הוא בעצם נראה כטבעת המקיפה את כדור הארץ בניצב אליו (מקבילה לקווי האורך, לא לקווי הרוחב) לצופה מהאדמה הוא יראה כקשת ענקית של קבוצות כוכבים הנמתחת מהאופק המזרחי, למערבי, אך למעשה הוא גלגל שלם.

היא מחולקת ל 12 גזרות בנות 30 מעלות כל גזרה. כל גזרה כזאת נקראת מזל, הקרוי על שם קבוצת כוכבים שהקבילה אליו לפני יותר מ 2,000 שנים, בתקופה בה נקבעו המזלות בתורת האסטרולוגיה. (היקום נע מאז, או כדור הארץ, וכיום כל קבוצת כוכבים זזה מקום אחד ביחס למזלות המקוריים שלהן.) גלגל המזלות מקביל למישור המלקה בו נעים השמש, הירח וכל כוכבי הלכת במערכת השמש.


מה הם המזלות
המזלות הם רצף של ארכיטיפים. כל מזל הוא ארכיטיפ (אבטיפוס) של צד מסוים בחוויה האנושית- שלב של התפתחות, גישה מסוימת או סוג אנרגיה. על פי המזלות נקבעת הגישה של כל גורם במפה- כוכב, בית או כל גורם אחר. המזלות קובעים את אופיים או נטייתם של הגורמים במפה והופכים גורמים נטרליים לבעלי ערך מוסף דרך הגישה הסובייקטיבית של כל מזל. ניתן להשוות את המזלות לצבעים, הצובעים כל גורם העובר דרכם בצבע אופייני.
כל מפה מכילה את כל 12 המזלות, כך שכל אדם הוא תערובת של כל המזלות במינונים שונים (הנקבעים על פי המפה)


רצף המזלות 
כל מזל מייצג שלב בהתפתחות, והם מסודרים ברצף הכרונולוגי של הופעתם הטבעית. אלה השלבים המייצגים המזלות (מתאים גם לרצף הבתים)

טלה:
שלב הילדות, בו האדם מתוודע לקיומו בעולם וחווה את החיים באופן הראשוני והנקי ביותר, הכי קרוב לעצמו, לפני התהיות והפקפוקים.

שור:
השלב בו האדם מתוודע למה שישמש אותו להישרדותו, למה שיש לו, להרחבה של העולם האישי שלו מעבר לעצמו אל הרכוש הפרטי שלו ואל תחושת הקניין.

תאומים:
השלב בו האדם לומד לקשר, לחשוב ולתקשר עם סביבתו הקרובה ולהתחיל להכיר את העולם שסביבו.

סרטן:
השלב בו האדם יוצר קשרים רגשיים ראשוניים עם סביבתו, מרגיש לראשונה תחושת שייכות, כחלק ממשהו גדול יותר- משפחה או קבוצה שמספקים לו ביטחון והגנה כדי להתוודע לראשונה לרגשותיו.

אריה:
השלב בו האדם מגבש את האישיות העצמאית שלו ולומד לבטא את הייחודיות שלו בעולם, להיות יצירתי ולעמוד במרכז ההתרחשויות.

בתולה:
השלב בו האדם מתוודע לעבודה, לצורך לעבוד ולתחזק את מה שיש לו, לבריאות, לגופו הפיזי ולשרות הסביבתי, לצורך לעשות את הדברים ליעילים יותר, שהכל יעבוד כמו שצריך.

מאזניים:
השלב בו האדם מתוודע לאחר, לזולת, למי שעומד מולו ולצורך לאזן בינו לבין האחר. השלב בו נוצרים קשרים ומערכות יחסים בין בני אדם.


עקרב:
השלב בו האדם מתוודע להשפעות ההדדיות בינו לבין האחר, על מה יש לאחר להציע לו וליכולת להסתמך על משאבים קולקטיביים כדי לשפר את הסיכוי לשרוד.


קשת:
השלב בו האדם מגלה את העולם הרחב והופך לחלק ממנו, החיפוש אחר דרכו הייחודית והאופן בו הוא יתייחס לחיים עצמם.


גדי:
השלב בו האדם לומד לתפקד בעולם, לתפוס בו עמדה, סטאטוס או תפקיד בקהילה, בחברה או בהיררכיה.


דלי:
השלב בו האדם הופך לחלק מהחברה האנושית, מרחיב את המעגלים שלו ולומד לקחת חלק בישות הגלובלית.


דגים:
השלב הסופי בו האדם מגיע למנוחה, מוותר על כל מה שהיה לו, על האגו ועל תחושת העצמיות שלו, מקריב ומשרת בלי רווח אישי ומתמזג עם הקיום עד השלב הבא בו שוב יפריד עצמו לישות עצמאית (טלה).



יסודות
המזלות מתחלקים ל 4 קבוצות של יסודות. בכל יסוד 3 מזלות. כל קבוצה כזאת מייצגת את "החומר" ממנו בנויים המזלות, את הנושאים הראשוניים שהם עוסקים בהם.

יסוד האש
מזלות: טלה, אריה, קשת.
יסוד האש הוא יסוד האישיות, היסוד שמגדיר "מי אני" ו "מה אני רוצה להיות". הוא יסוד הקיום, החיים והאגו. יסוד האש מאופיין במוחצנות, אנרגיה חזקה, דומיננטיות ותאבון לחיים. הוא המשלים של יסוד האוויר.

יסוד האדמה
מזלות: שור, בתולה, גדי.
יסוד האדמה הוא יסוד החומר, היסוד שמגדיר "מה יש לי" ו "מה אני יכול להשיג". הוא יסוד המעשה והתועלת. יסוד האדמה מאופיין בחומרנות, מעשיות, תועלתנות, חוש מציאותי חזק וקירבה לאדמה. הוא המשלים של יסוד המים.

יסוד האוויר.
מזלות: תאומים, מאזניים, דלי
יסוד האוויר הוא היסוד השכלתני, היסוד שמגדיר "מה אני חושב" ו "עם מי אני מתקשר". הוא יסוד החברה והיחסי גומלין. מאופיין בהיגיון, אובייקטיביות, דיפלומטיות, חוש חברתי חזק וצורך תקשורתי. הוא המשלים של יסוד האש.

יסוד המים.
מזלות: סרטן, עקרב, דגים.
יסוד המים הוא היסוד הרגשי, היסוד שמגדיר "מה אני מרגיש" ו "מה גורם לי ביטחון". הוא היסוד הפנימי והמגיב. מאופיין ברמות גבוהות של רגש, מופנמות, אינטואיציה וחיפוש אחר ביטחון רגשי. הוא המשלים של יסוד האדמה.


יסודות משלימים
היסודות באים בזוגות:
אש ואוויר הם היסודות האקטיביים, המוארים.
אדמה ומים הם המזלות הפסיביים, האפלים.

יסודות האש והאוויר משלימים זה את זה ומכילים זה את זה בשלמות. יסוד האש נותן ליסוד האוויר מרץ, מיקוד ודחף חזק לביטוי עצמי, מה שמגביר את היכולת התקשורתית של האוויר ונותן לו משקל.
יסוד האוויר נותן ליסוד האש מרחב פעולה, כלים אובייקטיבים וקשר טוב יותר עם הסובב אותו, מה שמגביר ומייעל את ההשפעה שלו ונותן לו תוקף אובייקטיבי.

יסודות האדמה והמים משלימים זה את זה ומכילים זה את זה בשלמות.
יסוד האדמה נותן ליסוד המים חיבור למציאות, מסגרת מכילה, ביטחון וכלים מעשיים, מה שמאפשר לו להגשים את הצרכים שלו, ויסוד המים נותן ליסוד האדמה חיבור לעצמו, לפנימיות שלו, הבנה טובה יותר של מניעיו, יעד פנימי לתחושת המטרה שלו ויכולת להרגיש שלם.

מזלות מאותם יסודות או מיסודות משלימים יוצרים יחסים הרמוניים במפה. מזלות מיסודות לא תואמים יוצרים יחסים מאותגרים במפה.

1 תגובות:

הוסף רשומת תגובה