עוד על אסטרולוגיה מאת אלי- "אש במים"


מדובר על תורה עתיקה, או למעשה על מספר תורות עתיקות, כשזו שאנו עוסקים בה (הקרויה "אסטרולוגיה מערבית") מקורה ככל הנראה בבבל ומשם עברה ליוון ולרומא לפני אלפי שנים והתעצבה שם בתצורתה הסופית (פחות או יותר. היא עברה הרבה עידכונים עם השנים). ממנה יצאו גם האסטרולוגיה היהודית, הערבית וההודית. ישנם אסטרולוגיות נוספות שאינן קשורות אליה במקור כמו האסטרולוגיות הסיניות (יש לפחות שתיים) והאסטרולוגיה של המאיה.

האסטרולוגיה היא תורה העוסקת בצפייה בשמים ובתרגום הנעשה שם אל פני האדמה ("כמו בעליונים, כך בתחתונים"). תמונת השמים שהאסטרולוגיה עוקבת אחריה היא תנועת כוכבי הלכת במערכת השמש (כולל השמש והירח שאינם כוכבי לכת) על פני הזודיאק (גלגל המזלות) שהינה רצועה טבעתית בת 16 מעלות המתפרסת על פני מסלול השמש בשמים (8 מעלות מכל צד של הקו הדימיוני שהשמש נעה בו) ברצועה הזאת נעים גם הירח וכל כוכבי הלכת במערכת השמש (היא מקבילה ל"מישור המילקה" שבו מסתובבות כל הפלנטות סביב השמש בנקודת מבט מהחלל).

הזודיאק מחולק ל 12 קטעים שווים, כל קטע בן 30 מעלות ( 360 מעלות לחלק ל 12 יוצא 30 מעלות) כל קטע כזה מכונה "מזל" והוא קרוי על שם מבנה כוכבים שהקביל לו לפני כ 2000 שנה כשנקבעה האסטרולוגיה בצורתה הסופית (מבני הכוכבים הספיקו לזוז מאז מקום אחד) כל מזל מייצג ארכיטיפ (דגם, אבטיפוס) אחר במהות האנושית. בנוסף, כל רגע נתון הזודיאק מחולק ל 12 בתים על פי מיקום המזלות בשמים בנגזרות קבועות על פי המיקום הגיאוגרפי המדוייק ממנו הם ניצפים (מכיוון שכדור הארץ מסתובב, גם השמים נראים כ "נעים") וכל בית מייצג תחום פעילות. יש גם את השמש, הירח והפלנטות (וגם אסטרואידים עיקריים ונקודות חיתוך היפותטיות) שנעים בזודיאק דרך המזלות והבתים ויוצרים זוויות שונות זה לזה (יש זוויות מסויימות הנוצרות בין הפלנטות והן נקראות "היבטים" ומייצגות יחסי גומלין בין האנרגיות הכוכביות, לדוגמא: זוויות של 90 מעלות, 180 מעלות, 120 מעלות ועוד)

מזל מייצג גישה או סוג של חוויה, בית מייצג תחום מסויים, או את מיקום ומסגרת החוויה וכוכב מייצג גורם, אנרגיה, דחף או צורך (ודרך אגב, גילוי הכוכבים המודרניים אורנוס, נפטון ופלוטו הביאו לריענון והרחבת האסטרולוגיה. היא לא מתעלמת מהם כמו שהרבה אנשים חושבים, אלא מתבססת עליהם בהרחבה). כמובן שיש בניהם הקבלה. לדוגמא, בית 1 מקביל למזל טלה ומייצג תחומים שהגישה הטלאית הכי "תפורה" עליהם (למרות שבכל רגע נתון, בית 1 יכול להיות בכל מזל אחר) ומאדים שולט במזל טלה ומייצג את הדחף שמבוטא באופן הכי טבעי במזל טלה או בבית 1 (למרות שמאדים יכול להיות כל רגע נתון בכל מזל ובכל בית).

ברגע שאדם נולד, מצב השמים (או לפחות מצב השמים כפי שהוא נצפה בזודיאק) מוטבע במסגרת האנרגטית שלו בהתאם לרגע בו נולד ויחסית למקום בו נולד, והוא ילווה אותו כל חייו. הוא יהווה את נקודת הפתיחה, את ברירת המחדל שדרכו ועל פיו ניתן יהיה להשוות את ההשפעות האסטרולוגיות עליו כל חייו. תרשים אסטרולוגי של מצב השמים אותו רגע נקרא "מפת לידה". מפת הלידה מראה את הקוד הריגשי של האדם. היא מהווה את אוסף הצרכים והפוטנציאלים שלו ומצביעה על הסדר או המבנה שבהם הם ערוכים, תבנית האישיות שלו וההשפעות החיצוניות הפועלות עליו. מפת הלידה היא תבנית יחודית ואינדיבידואלית לכל אדם, והיא לא חוזרת על עצמה במקומות אחרים (אלא אם כן נולדו עוד אנשים באותו רגע ובאותו מקום, אבל זה כבר נושא לדיון אחר) על מפת הלידה הזאת מאותו רגע פועלים הכוכבים ויוצרים איתה יחסי גומלין. לכן ההורוסקופים בעיתון לא שווים הרבה, כי מצב כוכבי מסויים יכול להקל על אדם מסויים ולהכביד על אדם אחר, וזאת גם אם שניהם שייכים לאותו מזל (כלומר, השמש היתה באותו מזל כשהם נולדו, מה שנקרא בשפה המקצועית "מזל שמש") כי המפות לידה שלהם שונות.

זה לא אומר שלאדם אין בחירה חופשית או שהכל נקבע בשבילו. האדם הוא לא עבד של הכוכבים. האסטרולוגיה מצביעה על פוטנציאלים, היא לא יכולה לחזות על האופן שבו האדם יבחר להגשים אותם (הדבר דומה למטורולוגיה שיכולה לחזות גשם, אבל לא אם נירטב בחוץ, ניקח מטרייה או נשאר בבית). היתרון באסטרולוגיה היא שהיא מראה את תנאי הדרך שעוד לפנינו וכך אפשר להתכונן טוב יותר ולשפר את סיכויי ההצלחה. מלבד זאת, האסטרולוגיה היא כלי אדיר למודעות על האישיות שלנו, הצרכים הרגשיים העמוקים ועל הדפוסים שתוקעים אותנו וכיצד ניתן לשחרר אותם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה