מהי אסטרולוגיה?



                                                                    אסטרולוגיה על קצה המזלג.
אסטרולוגיה מבחינתי ואני מניחה שהרבה מסכימים איתי, היא שפה, היא כלי שדרכו ניתן לאבחן קווים לאישיות של אדם, לבחון מגמה של אירועים, לבדוק את ההשפעות הקוסמיות הפועלות על אדם, כאשר הגישה הזו בעצם מציגה את האדם כמיקרו לעומת היקום כמאקרו. מגיל מאד צעיר אנו יודעים שהירח למשל, משפיע על הגאות והשפל במימי כדור הארץ, מלמדים אותנו בשיעורי אנגלית שהמושג "חולה נפש" או "סהרורי" מקביל בשפה האנגלית ל"חולה ירח". מכאן, שמערכת הכוכבים משפיעה עלינו כבני אדם, ומאחר ואת תנועת הכוכבים ניתן לחזות מראש, הרי שניתן לחזות מהן ההשפעות העשויות לפעול על אדם מסוים בתקופה מסוימת. מה שאי אפשר לחזות, הוא כיצד יגיב האדם אם בכלל לאותן השפעות קוסמיות הפועלות עליו. לדעתי האישית, זה תלוי ברמת המודעות שלו, אבל זה נושא אחר. (אולי לא כל כך)

אסכולות רבות משלבות פסיכולוגיה באסטרולוגיה, כאשר המגמה היא הבנת נפש האדם על פי ובאמצעות מפת הלידה שלו. מפת הלידה, בתרגום חופשי, היא תמונת השמיים ברגע הלידה המדויק של האדם. כלומר, כאשר האדם נולד, לו הייתה לו היכולת להביט אל השמיים, הוא היה "מצלם" אותם כפי שהם נראים במפה. האדם, הוא בעצם נקודת האמצע של המפה, ממנה הוא משקיף לכל הכיוונים ומציג את הכוכבים ברגע לידתו.

כמו רוב התורות העוסקות בחקר התנהגות האדם, החל מפסיכולוגיה וכלה בסוציולוגיה, הרי שגם אסטרולוגיה אינה נכללת לצערנו בתחום המחקר המדעי הגם שאסטרולוגיה נסמכת על חוקי הקוסמוס שאינם ניתנים להפרכה (ר´ שוב גאות ושפל לדוגמא). מחקר מדעי מעלה השערות ומבקש לאמת או להפריך אותן באמצעות ניסויים מדויקים והסתברויות מתמטיות, האסטרולוגיה אינה מעלה השערות, ויש מי שיודע להשמיע משפטים כמו "המדע של היום הוא המיסטיקה של פעם". אני מסכימה עם המשפט הזה, אבל זו אני. מבחינתי, האסטרולוגיה איננה מיסטיקה.

היכולת להבין את השפה האסטרולוגית, עשויה לסייע לנו לבחון את נפש האדם ברמה עמוקה ביותר. אנו יכולים להבין דרך המפה מה חסר לנו, לקראת מה אנו פוסעים, מה אנו מבקשים, איפה וכיצד אנו נחסמים, מהם הכלים והמתנות שאיתם הגענו הנה על מנת לצלוח את מסע החיים שלנו, אנו מסוגלים ללמוד על בחירת הנשמה שלנו בשיעורים ובכלים בטרם היוולדה לפיזי.

מבנה המפה, עליו נדבר בהמשך, יספר לנו על תכונות בולטות ומופנמות אצל האדם. הכוכבים המחולקים לכוכבים אישיים וכוכבים כבדים ומיקומם, יספרו לנו על המתנות שקיבלנו, על השיעורים שבהם בחרנו, על הנושאים הנגישים לנו בחיים, על הנושאים הפחות נגישים, כל מפה על פי האופי שבו מוצבים הכוכבים, דו השיח בינהם לבין הארכיטיפים ובינהם לבין עצמם. נכון הוא שמפת הלידה היא טביעת אצבע ייחודית של האדם, אלא שיחד עם זה המפה היא עגולה, ולכולם יש את כל הפרמטרים בתוך המפה. האופן שבו מתנהגים אותם פרמטרים, מהווה את הייחוד של כל אחד מאיתנו.

מפת לידה של אדם, היא ייחודית ואינה זהה למפה אחרת. גם אנשים שנולדו באותו יום ושעה, ובאותו מקום, ואפילו תאומים, לעולם אינם זהים אחד לשני. המפה מאפשרת לנו לבדוק מהם הפוטנציאלים הגלומים בנו, בעיקר אלה שאנו לא ממש מביאים לידי ביטוי בחיי היומיום, ובמילים אחרות, מאפשרת לנו המפה להכיר את עצמנו הכי עמוק שאפשר. בכולנו, קיימות כל האפשרויות, גם אם זה נשמע "לא טוב", הרי המפה היא עגולה והתמונה הגלובלית זהה, אלא שלחלק מאיתנו נגישים ארכיטיפים כאלה, ולחלק אחר ארכיטיפים אחרים. באמצעות המפה, ניתן לבחון מה נגיש לנו, לאן אנו מתחברים ביתר קלות ואיפה יש לנו קושי להתחבר לדברים מסוימים.
דרוש אומץ על מנת להתחבר למגבלות שלנו, ואולי קודם נדרש מאיתנו להכיר בהן. בכך מסייעת לנו המפה האסטרולוגית בצורה מדהימה ומדוייקת להפליא.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה