צבעים ומשמעותם בחיינו

אנרגיות חודרות אל האדם בצבעים. ידוע לנו כי אנשים מסוימים מחבבים יותר צבעים מסוימים וכי צבעים "מדברים" אל האדם. המיסטיקה טוענת כי האדם לובש ובוחר את בגדיו שלא באופן אקראי אלא לפי תחושת האנרגיה החסרה לו כאשר הצבע שהוא לובש, משלים את החסר. מה מסמלים הצבעים השונים ואילו אנרגיות הם עשויים "למשוך" אלינו:

שחור:
מושך אותנו לפנימיות שלנו אך משאיר אותנו כאן ולא נותן לשקוע. שחור הוא בעצם "חור" ולא צבע ולכן, ניתנת אפשרות להתכנס פנימה דרך השחור ולצאת באותה דרך.
שחור גורם לתחושת שלווה, ובאם נשתמש בו נכון, יוכל לעזור לנו להגיע אל הפנימיות העמוקה ביותר שלנו. הוא גם מעורר קונוטציות רעות כאש מזהים אותו עם מאגיה ועם הצד השלילי של כישוף.

בורדו:
(עירוב אדום בשחור) - צבע המגביר את הקשר לקרקע, נותן כוח לצרכים הבסיסיים של החיים כמו הכוח לחיות בעולם הגשמי, הישרדות. האדום מטעין ומגן וכן עובד על דחפים, בורדו גורם להתלהבות ולרצון, גורם לאהבה אקטיבית כלפי אחרים, עוזר לאהוב ולהגיע לתוצאות טובות בעבודה על בעיות לב וריאות.

אדום:
סמל לחיים, דחפים, חוזק ומנטליות, כוח, אנרגיה, להט, מיניות, העיקרון הפעיל. ממריץ ורב עוצמה, צבע ארצי המושל לאדמה, קובע את שורשיו של אדם ולכן ילדים נמשכים אליו.

כתום:
מטעין את האנרגיות המיניות ומחזק את המערכת החיסונית, מגביר את האמביציות, סמל האנרגיה הנשית, אנרגיית הבריאה, מעודן יותר מהאנרגיה של אדום אך משלים אותה. משפיע על הויטאליות והאינטלקט. צבע של שמחה ואושר, מאפשר ליצור איזון בין הגשמי לרוחני, משחרר מחשבות ורגשות, מפזר כובד ומאפשר לנוע בחופשיות, מפיג דיכאון. בתרבויות מסוימות – צבע האהבה והאושר.

ורוד:
"מרשה" לנו לתת אהבה עדינה לאחרים, בניגוד לאהבה חונקת, אהבה הניתנת דרך התמסרות, הגנה בתדרים עדינים של נתינה וקבלה. מייצג אהבה ושלימות,(אדום + לבן, כוח ולהט + טוהר = אהבה).

אפרסק:
גורם להרחבה עדינה של אור הנשמה דרך התמסרות.

צהוב:
מקור של כעסים, כאריזמטיות, יצירתיות, גורם לבהירות מנטלית, מחשבתית, נותן תחושת התאמה למקום, עובד על טיהור המחשבה ומביע מגוון רגשות. סמל השכל והאינטלקט. מייצג את כוח המחשבה וההגות, מעורר לפעילות רוחנית. כמו כן גם צבע הניתוק וביכולתו לעזור לנו להתנתק ממחשבות, רגשות והרגלים אובססיביים. עשוי לעזור לחשוף את חולשותיו של אדם ולטפל בשחרור בעיות עמוקות. חמימות רגשות. צבע קדוש לבודהיזם – סמל האור, חיים, אמת ואלמוות.

ירוק:
גורם לתחושת איזון ושלימות. " אני בסד, אתה בסדר והכל בסדר", עוזר לצמיחה, גדילה, מיניות ויצירה. צבע האיזון, ההרמוניה והסימפטיה. יש בכוחו לאזן אנרגיות שליליות וחיוביות, כמו גם לאזן בין גוף, נפש ורוח אצל האדם. טבע, שפע, אביב, התחדשות, יצירתיות.

כחול:
מייצג שלום, אמת, יושר ושלווה, "מסדר את החיים" עוזר להוציא את האמת בדיבור, מגביר רגישות, מחזק את המורה הפנימי בתוכנו, עוזר לאחות פצעים בצורה רוחנית. מרגיע ויוצר תחושת שקט, צבע המסמל השראה, מסירות, נפלא למדיטציה, יוצר תחושת מרחב, מאט את הקצב ונותן אשליה של התרחבות. צבע משלים – כתום, יחד נותנים תחושה של שמחה שליווה או שלווה שמחה. מים, קרירות, מרחב, גן עדן, מיוחס לאלים – שמים.

אינדיגו:
גורם לתחושה חזקה של הוויה, סיבה ל – למה אני כאן, פותח אפיקים ספיריטוריאליים, תחושת אקסטזה, עוזר להתחבר לעומק המסתורי של העולם הרוחני, מסייע להרחבת המודעות ולשחרורה מעכבות ופחדים. טוב להעלמת הרגישות בלא לאבד הכרה.

סגול:
עוזר להתמזג עם עולם הרוח, תחושת אצילות, עוזר ביכולות אסרטיביות, מנהיגות, מלכותיות, גורם לתחושת כבוד ועוזר להגיע להחלטות. מיוחס לרוחניות, כבוד עצמי ואצילות. גוון בוהק מביא לרמת מודעות גבוהה יותר, עשוי לעזור להתאחד עם האני הגבוה שלנו או עם ההוויה הפנימית האלוהית. טוב לרכישת כבוד עצמי או כבוד לגופנו. מיוחס לתובנה, אינטיליגנציה, איזון ושוויון.

לבנדר (קרם עם צהוב ):
גורם להתייחסות קלילה מאד לחיים, מטהר, גורם תחושת ריחוף.

לבן:
עוזר להתחבר לטוהר וניקיון פנימי, מרחיב את ההילה, מגדיל את הקשר לצד המיסטי של החיים, מחבר לאחרים בצורה רוחנית, יוצר זרימת אנרגיה החוצה, מוריד כאב. לבן הוא צבע ממנו נובעים כל הצבעים – האנרגיה המשלימה לשחרור, צבע ההארה, הטוהר והתמימות. הצניעות הקדושה והגאולה. נירוונה או מודעות אלוהית. יכול להזדהות עם חיים ואהבה וגם עם מוות וקבורה.

זהב:
אמת, הארה פנימית, פאר, מקרין על הכל מאחר והא מבריק, מעשיר את התודעה, מזרים לאני הגבוה, עוזר לראות את דפוסי החיים הלא מקריים, תחושה של עוצמה, מסייע להתחברות לאלוהות ולכוחות רוחניים הנצורים בתוכנו. עיקרון הצבע – נשי, והאנרגיה המשלימה היא אפור. בדת ההינדית מסמל אלמוות, אור ואמת.

אפור:
ניטרלי, מזוהה לעיתים עם אבל, מסמל את פרישתו של הגוף במטרה להשיג חיי נצח לנשמה. (בנצרות).

חום:
מרחיב ומעשיר קשר לאדמה, לשורשים. מקרקע, משרה תחושה של חמימות אבל בתקופות לא טובות גורם להרגשה רעה. משריש את התחושות שלנו וממקד אותן, לכן, צבע שניתן לאדמה.

כסף:
תמריץ חזק מאד ממצב של רגיעה למצב של פעולה, עוזר להפעיל ולהתנועע מהר יותר, משפר תקשורת, מזרז פעולות. (כספית – קפיצית, מתסיסה ומלאת תנועה).



בברכה,
גילי פרי

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה